به گزارش كار در محل به نقل از مهر، محمدحسن زدا در جلسه ای با مدیران و كارشناسان حوزه بازرسی سازمان تأمین اجتماعی اظهار نمود: وضعیت فعلی بازرسی از دفاتر قانونی با انتقاداتی از جانب مجامع كارفرمایی مواجه شده است و بر همین مبنا تصمیم گرفتیم كه اصلاحاتی در روند این كار انجام داده و نقش ادارات كل و شعب تأمین اجتماعی را در این حوزه تقویت كنیم.
وی اضافه كرد: برای حل این مورد از دو سال پیش برنامه ریزی صورت گرفته و كار اساسی در حال انجام است. با عنایت به اعتمادی كه به پرسنل سازمان وجود دارد، این مورد با نظارت بیشتر همكاران سازمان تأمین اجتماعی انجام خواهد شد.
علی اشراقی معاون بازرسی دفاتر قانونی اداره كل وصول حق بیمه سازمان تأمین اجتماعی هم در این جلسه اظهار داشت: با عنایت به واگذاری بخشی از وظایف مربوط به بازرسی از دفاتر قانونی به واحدهای اجرایی سازمان تأمین اجتماعی اقدامات مورد نیاز برای این كار و اصلاح تشكیلات اداری در حال انجام است.
وی ادامه داد: با تكمیل این كار مدیریت امور مربوط به بازرسی از دفاتر قانونی به ادارات كل تامین اجتماعی منتقل می گردد و كارپذیران مختلف از جمله موسسه حسابرسی تأمین اجتماعی، كارگزاری های تامین اجتماعی و سایر موسسات حسابرسی عضو جامعه حسابرسان با نظارت ادارات كل تأمین اجتماعی پرونده های حسابرسی را پیگیری خواهند كرد.