مدیرعامل راه آهن خبر داد

حمل 3 روزه بار بین المللی با قطار از سرخس تا بندرعباس

حمل 3 روزه بار بین المللی با قطار از سرخس تا بندرعباس به گزارش کار در محل، مدیرعامل شرکت راه آهن اظهار داشت: طبق توافق با روسیه، قزاقستان و ترکمنستان مقرر شد طی سه تا پنج روز، بار را از سرخس به بندرعباس برسانیم و بارهای بین المللی را در اولویت مسیرهای ریلی قرار داده ایم.


به گزارش کار در محل به نقل از ایسنا، سید میعاد صالحی در آیین افتتاح همایش اقتصاد دریامحور ایران که امروز برگزار شد، با اشاره به اینکه با ترکیب حوزه دریایی و ریلی می تواند گامهای خوبی صورت گیرد، اظهار داشت: بر مبنای تحقیقاتی که هفت سال قبل انجام شد، مزیت های رقابتی کشور در حوزه درون سرزمینی، ریلی و در حوزه های بین المللی، دریایی بود در حالیکه کارشناسان معتقد بودند به جای ریل و بندر در کشور به شقوق جاده ای و هوایی پرداخته شده است.
وی افزود: علیرغم این مقام معظم رهبری به ضرورت توجه به حوزه ریلی و تقویت ترانزیت با حمل و نقل ریلی اشاره کردند. حالا در مد ترکیبی ریل-بندر و ترکیب حوزه ریلی و دریایی اصلاح خوبی صورت گرفته است. همینطور طبق توافق با روسیه، قزاقستان و ترکمنستان مقرر شد طی سه تا پنج روز، بار را از سرخس به بندرعباس برسانیم و برای بارهای بین المللی تخفیف قائل شده و بارهای بین المللی را در اولویت مسیرهای ریلی قرار داده ایم.
مدیرعامل شرکت راه آهن از برنامه ریزی برای حمل ریلی بار زغال سنگ از روسیه به هند امسال اطلاع داد و با اشاره دو مرز ریلی مشترک با ترکمنستان بیان نمود: دو مرز سرخس و اینچه برون با گذر از کشورهای همسایه در نهایت به کشور چین متصل می شوند و از سوی دیگر هم به همین ترتیب به روسیه متصل می شویم که در نتیجه میتوان به صورت تمام ریلی بار را به بندر عباس رساند.
صالحی ضمن اشاره به ارتقای ظرفیت ها و توانمندی های ریلی کشور در دولت سیزدهم اظهار داشت: هم اکنون تعویض بوژی کمتر از یک روز زمان می برد و در شبانه روز ۳۰۰ لکوموتیو باری در کشور خدمت رسانی می کند که قابلیت برنامه ریزی برای اولویت بخشی به بارهای ترانزیتی را دارند. همینطور رهگیری واگن ها را برای برخی مشتریان فراهم نموده ایم و این خدمات برای سایرین هم در دست اقدام قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه کریدور شمال - جنوب شش محور ریلی دارد، اظهار داشت: دو کریدور در شرق، دو کریدور در غرب و دو کریدور به واسطه دریای خزر به ریل متصل هستند که دو کریدور ریلی واقع در شرق دریای خزر، الان عملیاتی هستند و بارهای حوزه خلیج فارس از بندر عباس به سرخس و اینچه برون به صورت ریلی حمل می شود. در غرب دریای خزر نیز، بندر امیر آباد به ریل متصل است و بندر کاسپین در آینده نزدیک به ریل متصل می شود. خیلی از مشکلات اتصال ریل به بندر با تدابیر وزیر راه و شهرسازی و تلاش همکاران و کارکنان شرکت راه آهن و سازمان بنادر و دریانوردی رفع شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن اشاره به لزوم لجستیک ریل پایه تصریح کرد: انتظار می رود، سرعت تخلیه و بارگیری در بنادر روی ریل افزایش یابد و زیرساخت های لازم در بنادر فراهم گردد. همینطور گمرکات انعطاف پذیری داشته باشند تا ماندگاری بار کاهش پیدا کند و یک مسیر جذاب ترانزیتی ریلی-دریایی برای کشورهای مبادی بار فراهم گردد. همان گونه که ما در حوزه ریلی تلاش می نماییم برخی ناکارآمدی به ارث رسیده در قسمت ریلی را برطرف نماییم، نیاز است در بنادر برای افزایش ظرفیتهای لجستیکی تلاش شود. به صورت مثال بزودی ریل به بندر کاسپین می رسد و ما به اسکله رو-رو نیاز داریم.




منبع:

1402/11/24
08:40:42
0.0 / 5
342
تگهای خبر: اقتصاد , خدمات , سازمان , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
کار در محل

كار در محل

کار در محل سفارش دهنده

kardarmahal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار در محل محفوظ است