وزیر راه وشهرسازی:
راه آهن چابهار - زاهدان راهی به طرف توسعه کشور است
به گزارش کار در محل، سیستان و بلوچستان وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: راه آهن چابهار - زاهدان راهی به طرف توسعه کشور است و در ارتباط ما با همسایگان اثربخش خواهد بود.
فرزانه صادق امروز پنجشنبه در آیین شروع عملیات ریل گذاری راه آهن خاش - چابهار اظهارکرد: کریدور شمال - جنوب از اولویت دارترین و راهبردی ترین پروژه های ریلی در کشور است.
وی با اشاره به این که چندین دولت برای راه آهن چابهار - زاهدان و در ادامه آن به سرخس تلاش نموده اند، افزود: این خط ریلی راهی به طرف توسعه کشور است و در ارتباط ما با همسایگان اثربخش خواهد بود.
وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: هم دولت وفاق ملی و هم قرارگاه خاتم الانبیاء از اهمیت این پروژه باخبر هستند بدین جهت باید تلاش نماییم تا طول اجرای آن کوتاهتر شود؛ برای این منظور باید برای تامین منابع مالی آن بیشتر تلاش نماییم، البته قرارگاه خاتم الانبیاء نشان داده است که حتی اگر منابع تامین نشود نیز کار را پیش خواهد برد.
صادق با تأکید بر این که این پروژه ریلی حتی زودتر از پایان ۱۴۰۴ به بهره برداری برسد از کوشش های تمامی دولت های گذشته در حوزه اتمام بخشهایی از این پروژه تقدیر و ابراز امیدواری کرد تا این پروژه در طول دولت وفاق ملی به بهره برداری برسد.
معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور پروژه راه آهن چابهار - زاهدان را دروازه توسعه شرق و بسیار مهم و عظیم خواند و اضافه کرد: با وجود همه تحریم های ظالمانه مقابل کشور خوشبختانه با دانش مهندسی بالا این پروژه در حال انجام می باشد و انشالله با غیرت و همت دولت چهاردهم شاهد به انتها رسیدن این کریدور در دولت وفاق ملی باشیم.
عباس خطیبی با اشاره به این که در ۲۰ سال قبل شاهد اجرای بخش های مختلف راه آهن چابهار - زاهدان بوده است، اظهار داشت: برمبنای ماده ۵۶ قانون برنامه هفتم پیشرفت ساخت خطوط راه آهن در ایران در دست اجراست که شامل ۶ کریدور شمالی و جنوبی و دو کریدور شرقی- غربی است. کریدور چابهار - سرخس پنجمین کریدور از میان آنهاست که پنج مرز کشور را به هم متصل می کند.
وی با اشاره به این که در سال ۱۴۰۱، ۱۵۵ کیلومتر از راه آهن زاهدان - خاش به بهره برداری رسید، اشاره کرد: محور خاش - چابهار به طول ۴۶۶ کیلومتر است که زیرسازی آن پیشرفت حدود ۸۰ درصدی دارد و طویل ترین پروژه ریلی کشور به ارزش یک و نیم میلیارد دلار بشمار می رود.
معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ضمن تشکر از رئیس جمهور، سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی در پشتیبانی از تامین مالی این پروژه اظهار داشت: امیدواریم تا این پروژه تا پایان ۱۴۰۴ و یا اوایل ۱۴۰۵ این پروژه تمام شود.
منبع: كار در محل
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب