به بهانه پایان مدیریت مدیری خلاق و جوان؛
صیادی قطار سازمان زیباسازی را به ریل زیباسازی تهران بازگرداند
کار در محل: کار در محل: رضا صیادی رییس سازمان زیباسازی شهر تهران در حالی بعد از ۲۴ ماه این سازمان را ترک کرد که در طول این مدت تلاش نموده بود تا این سازمان را به ریل مسئولیت حقیقی خود یعنی زیباسازی تهران برگرداند.
به گزارش کار در محل به نقل از مهر، روز گذشته بود که مدیر جوان و خلاق سازمان زیباسازی شهر تهران جای خویش را به مهدی مذهبی داد تا وی سکاندار جدید سازمان زیباسازی شهر تهران باشد. به این بهانه نگاهی به حدود ۲ سال فعالیت رضا صیادی انداختیم مدیری که در دوران فعالیت وی شهر تهران در حوزه بصری رنگ و بوی دیگری گرفت و بی اغراق میتوان گفت سازمان زیباسازی به مأموریت اصلی خود یعنی زیباسازی شهر تهران پرداخت. صیادی در این دوره توسعه نمایشگرهای شهری با هدف حفظ محیط زیست، ایجاد سامانه مانیتورینگ تبلیغات با رویکرد گفتمان سازی فرهنگی و افزایش درآمد، استفاده از ظرفیت رسانه های جدید نوآورانه تبلیغات محیطی و تهیه و تدوین طرح مطالعاتی بررسی راهکارهای توسعه فناوری های نو در زمینه تبلیغات محیطی شهر تهران، استفاده از تکنولوژی نوآورانه برای جلب مشارکت های مردمی در تبلیغات محیطی و عناصر شهری و استفاده از تکنولوژی نوآورانه بر روی سازه های تبلیغاتی را مورد توجه قرار داد. مدیرعامل سابق سازمان زیباسازی شهر تهران در مدت مدیریت خود به طراحی و ایجاد Qrcode بر روی تبلیغات فرهنگی در روزهای عزاداری سالار شهیدان جهت پخش نوحه های محرم، طراحی و ایجاد Qrcode بر روی تبلیغات فرهنگی با مبحث تهران زیبا برای معرفی مکانهای شاخص تهران هم توجه ویژه ای داشت که این اقدام وی در نوع خود نوآوری محسوب می شد.
وی به استفاده از تکنولوژی نوآورانه بر روی عناصر شهری هم توجه داشت و معرفی بناهای واجد ارزش خیابان ولیعصر را در اولویت قرار داده و ازاین رو مبادرت به طراحی و ایجاد Qrcode بر روی استندهای هوشمند در خیابان ولیعصر (عج) جهت معرفی بناهای واجد ارزش در این خیابان کرد. ایجاد سامانه های هوشمند عناصر شهری، طراحی شهری با اولویت دادن به پیاده راه ها، طراحی شهری میادین، طراحی شهری معابر، پروژه های اجرایی، هویت سازی برای عرصه های شهری فاقد هویت، طراحی ارتقا کیفی محورهای شهری، طراحی و اجرای دیوارنگاری ایثار، هویت و شهادت، یادمان غدیر خم، پیشگامان هنر معاصر و انقلاب، طراحی و اجرای ۱۲ دیوارنگاری با مبحث پیشگامان هنر معاصر ایران و هنر انقلاب، طراحی و اجرای دیوار نگاری با مبحث ناجیان شهر، طراحی و اجرای المان میادین، طراحی و اجرای المان های موضوعی و در نهایت طراحی و راه اندازی یادمان شهدا از دیگر اقدامات صیادی در این دوره مدیریتی بود. وی به بهره گیری از مفاخر ملی و مذهبی در هویت بخشی به شهر هم توجه داشته و ازاین رو دیوارنگاری با مفاهیم شهدا و آموزه های دینی، دیوار نگاری ملی و فرهنگی، ساخت و نصب سردیس مفاخر ایرانی، ساخت و نصب سردیس شهدا، علما، ساخت و نصب نیم تنه و تندیس مفاخر ایرانی، ساخت و نصب نیم تنه و تندیس شهدا و علما، ساخت و نصب المان های حجمی، ساخت و نصب مجسمه و ساخت و نصب پلاک های شناسایی را در این عرصه رونق بخشید. رئیس سابق سازمان زیباسازی شهر تهران در حوزه بهره گیری از روش ها و ابزارهای جدید در نورآرایی و نورپردازی اقدامات جدی نظیر؛ نورپردازی بناهای واجد ارزش، طراحی و راه اندازی مسیر سبز و نصب پایه روشنایی (رفیوژ)، نورپردازی المان های شهری، نورپردازی و ساخت المان های نوری، برج و تونل نوری، آذین بندی و ریسه نوری و برگزاری جشنواره نور انجام داد.
صیادی در مورد ارتقا کیفیت و کمیت و تنوع مبلمان شهری با نگاه به شهر پیاده محور هم به موضوع هایی نظیر تجهیز مبلمان محورهای شهری، مناسب سازی مبلمان برای کودکان و توانیابان، ساخت و نصب پایه و ابر پرچم، ساخت و نصب کیوسک و تابلو شهری، طراحی و ساخت عناصر مبلمان فضاهای خاص، برگزاری فراخوان و کارگاه پرداخت. اما ارتقا سیما و منظر شهر تهران با رنگ آمیزی عناصر و فضاهای شهری با ارتقا روحیه شهروندان با طراحی و اجرای دیوارنگاری مناسبتی، طراحی و اجرای دیوارنگاری مفهومی و احیا، باز زنده سازی فضاها و بناهای تاریخی با نگاه به تاریخ و هویت شهر و طراحی و اجرای باز زنده سازی بناهای تاریخی، طراحی و اجرای باز زنده سازی فضاهای شهری در دوران مدیریت صیادی در نوع خود بی نظیر بود. وی در حوزه ارتقا کیفیت، حذف زوائد، پیرایش و نگهداشت سیما و منظر شهری هم با هدف پیرایش و حذف زوائد جداره های شهری، پیرایش و حذف زوائد عناصر و فضاهای شهری و همینطور نگاه به نگهداشت و توسعه زیرساخت های اماکن عمومی اقدامات مؤثری انجام داد. یکی از نقاط حساس و چالش برانگیز شهر تهران را شاید بتوان پل های عابر پیاده قلمداد کرد که در این عرصه و در دوره مدیریت صیادی اقداماتی نظیر تعمیر، تعویض، جمع آوری و نگهداری پل های عابر مکانیزه، اجرای پوشش پلی کربنات پل های عابر مکانیزه، تبدیل پل های عابر پیاده مکانیزه به پل معمولی، تبدیل پله های برقی به رمپ ثابت، بروز رسانی مدار فرمان و استقرار سیستم کنترل و پایش هوشمند پل های عابر پیاده مکانیزه با استفاده از پلت فرم بومی اینترنت اشیا انجام گرفت. اما خیلی از کارشناسان حوزه شهری تهران را شهری بی نماد معرفی می کنند که صیادی در این حوزه هم اقدامات مؤثری داشت به صورتی که نماد سازی برای شهر تهران بعنوان کلانشهر اسلامی را با انجام اقدامتی نظیر؛ طراحی پروژه ساماندهی ورودی های شهر تهران، هویت بخشی و باز زنده سازی بناهای تاریخی و ایجاد خانه موزه ها، خانه موزه اتحادیه، خانه موزه فولادوند، خانه نیما یوشیج، عمارت ارباب هرمز و خانه مینایی و شبکه سازی و جبهه سازی برای هنرمندان انقلابی با هدف نماد سازی پیش برد.
صیادی در این دوره دو سال و اندی مسؤولیت خود به مشارکت مردمی در تولید محتوای تبلیغاتی هم توجه ویژه ای داشت که این اقدام را میتوان در نوع خود قابل تقدیر دانست. اما برگزاری رویدادکاتبان روایت انقلاب و کاتبان سوگ، فراخوان بزرگداشت دهه مبارک فجر (برگزاری ورکشاپ ۲۲ ابر دیوار یادمانی شهدا، تحت عنوان اسطوره های معاصر ایران)، فراخوان عمومی ایده پردازی و طراحی بر روی هواکش های مترو (هواکش های تماشایی)، فراخوان نقاشی سه بعدی زمینی پلازای میدان هفتم تیر، برگزاری رویداد کالیگرافی (نقاشیخط) بمناسبت ایام عزاداری ماه محرم و ساخت ۲۵۶ تیغه، برگزاری کارگاه تخصصی طراحی مبلمان شهری با مبحث "طراحی مبلمان شهری تعاملی با رویکرد بازی گونه"، برگزاری کارگاه ایده پردازی کاربرد خلاقانه صنایع دستی و هنر ایرانی در فضاهای عمومی شهر تهران، فراخوان برگزاری ششمین جشنواره ملی طراحی مبلمان شهری (دایره خلاق)، فراخوان جشنواره نور تهران زیبا، فراخوان دعوت از کارگزاران عرضه خدمات پایش و پردازش هوشمند ابزارهای تبلیغاتی در شهر تهران، فراخوان ویژه دیوارنگاری فرودگاه مهرآباد، برگزاری ورکشاپ دیوارنگاری جداره فرودگاه مهرآباد، فراخوان کارگاه ایده پردازی و طراحی و رنگ آمیزی ایستگاه های اتوبوس شهری بخش دیگری از اقدامات رئیس سابق سازمان زیباسازی شهر تهران است. این در شرایطی است که اقدامات صیادی به همین جا ختم نشده و تبدیل اکران های فرهنگی به پویش های ۳۶۰ درجه انقلاب اسلامی جهت افزایش اثربخشی نظیر؛ تهیه محتوای فرهنگی برای اکران های فرهنگی، برگزاری جشن پرچم ایران و فلسطین در میدان انقلاب، پویش" پرچم"، پویش "مکتب روح الله"، پویش "به امید خدا"، پویش "تهران زیبا"، پویش "همه هوادار ایران"، پویش "ایران ما"، پویش "زیبانویسی هنری"، پویش "ماه من علی"، پویش "پرچم افتخار"، پویش "این میز بگذرد"، پویش "برای مردم"، پویش"ماهی پر از نور و برکت"، پویش "محله زیبای من"، پویش "لشکر حسین (ع)، پویش "تهران را بشناسیم"، پویش "شهروند قانون مدار پلیس خدمتگزار"، اکران فرهنگی پویش "جانم حسین"، پویش "بچه ها به سمت قله"، پویش فرهنگی" طوفان الاقصی"، برگزاری جشن سلام فرمانده، مشارکت در برگزاری مراسم مهمانی ۱۰ کیلومتری، برگزاری جشن تحویل سال انقلاب اسلامی، برگزاری خیمه عاشورایی، برگزاری رویداد جشنواره نور پارک ملت، برگزاری مراسم جشن ملی خلیج فارس را هم میتوان نقاط برجسته کارنامه صیادی قلمداد کرد.
منبع: كار در محل
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب