به گزارش کار در محل به نقل از مهر، علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران درباره برنامه های شرکت مترو جهت افزایش تعداد مسافر در خط ۴ مترو اظهارداشت: خط ۴ دارای یک بدنه اصلی است که از ایستگاه شهید کلاهدوز در انتهای خیابان پیروزی شروع می شود و تا ایستگاه ارم سبز و در تقاطع با خط ۵ ادامه دارد. وی ادامه داد: این بدنه با طول حدود ۱۹ کیلومتر و ۱۱ سال خدمات رسانی به مردم تهران، ظرفیت بیشتری نسبت به شرایط فعلی در مورد جابجایی و جذب مسافر دارد. امام با اشاره به اینکه خط ۴ مسیر ارتباطی شرق به غرب مترو پایتخت است، عنوان کرد: این خط هم اکنون با تمامی خطوط مترو تقاطع دارد اما ظرفیت این خط با وضع موجود حالا روزانه حدود ۴۵۰ هزار نفر مسافر است که در صورت بسترسازی برای کاهش سرفاصله حرکتی در این خط از ۴ به ۲ و نیم دقیقه و هم افزایش تعداد ناوگان می توانیم روزانه یک میلیون مسافر را از راه این خط جابجا نماییم. امام در ادامه با اشاره به این که در صورت افزایش دسترسی و ساخت ورودی دوم برای بعضی از ایستگاه ها امکان افزایش جابجایی مسافر توسط خط ۴فراهم می شود، اظهار نمود: به صورت مثال ایستگاه بیمه قبل از افتتاح ورودی دوم روزانه ۷ هزار نفر مسافر داشت که با راه اندازی ورودی دوم برای این ایستگاه در آن سوی اتوبان، ظرفیت جابجایی این ایستگاه به ۱۷ هزار نفر افزایش پیدا کرد. مدیرعامل شرکت مترو تهران با بیان این که در مجموع مبلغی بیشتر از ۴۵۰ میلیارد تومان هزینه افزایش دسترسی ها و جذب مسافر در خط ۴ است، عنوان کرد: بر این اساس هم اکنون یک پیمانکار برای تکمیل امور باقیمانده در خط ۴ مترو تهران انتخاب شده و اولویت ما در این خط ایستگاه شادمان است. در این ایستگاه مقرر است برای جابجایی راحتتر مسافران از خط ۲ به ۴ و بالعکس تدابیری اندیشیده شود.
منبع: كار در محل