در گفت و گو با كار در محل مطرح شد
ایجاد پلت فرم ملی با هدف گسترش کسب و کارهای دیجیتالی
به گزارش کار در محل، رییس کمیسیون فرش، صنایع دستی و گردشگری اتاق تعاون ایران بر لزوم بهره مندی صنعت فرش دستباف از هوش مصنوعی تاکید و پیشنهاد کرد: مدیران تعاونی ها برای ایجاد یک پلت فرم ملی با هدف گسترش کسب و کارهای دیجیتالی اقدام نمایند.
عبدالله بهرامی در گفت و گو با ایسنا، استفاده از هوش مصنوعی در صنعت فرش دستباف را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: در عصر هوش مصنوعی بخش تعاون به ابزارهای مهم دیجیتالی، فناوری های مالی (فین تک) و علم مارکتینگ مجهز نشده است در صورتیکه این ابزارها در بهبود وضعیت و ارتقاء بخش تعاون جهت رفع چالش های بزرگ همچون تامین مالی، استانداردسازی، شبکه سازی و توانمند سازی تعاونی ها بسیار اثرگذار می باشد.
وی افزود: اگر بخش تعاون می خواهد به عنوان یکی از سه رکن اقتصادی کشور حرفی برای گفتن داشته باشد باید خودرا به ابزارهای نوین دیجیتال و بهره مندی از هوش مصنوعی مجهز شود و این مساله جزو احکام و تکالیف سند توسعه بخش تعاون است بدین جهت لازم است مسئولان امر دراین خصوص برنامه ریزی اجرائی مناسبی داشته باشند.
رئیس کمیسیون فرش، گردشگری و صنایع دستی اتاق تعاون ایران به حضور ملموس هوش مصنوعی در تمام صنایع اشاره نمود و اظهار داشت: صنعت فرش باید از ساختار سنتی در بحث تولید و بازاریابی و شبکه سازی خارج و برای حضور در بازارهای مصرف از هوش مصنوعی استفاده گردد.
بهرامی درعین حال از وجود بالاتر از ۱۰۰۰ تعاونی فرش در کشور آگاهی داد و اظهار داشت: باتوجه به پیش بینی ارائه آموزش های تخصصی به تعاونی ها مقرر شده آموزش ها در حوزه بازاریابی و بازارسازی و استفاده از هوش مصنوعی ارائه شود.
وی در عین حال با اشاره به حضور تعاونی ها در حوزه خدمات، تولید، کشاورزی، مصرف و تامین نیاز اظهار داشت: با وجود ظرفیت بالای بخش تعاون اما فاصله معناداری برای برخورداری از بسته ابزارهای دیجیتالی و تجارت الکترونیک دارد و فاقد هرگونه شبکه سازی ملی است و این مساله سبب شده تا نتواند در بازارهای داخلی و خارجی به صورت قدرتمند کالا و خدمات بخش تعاون را برندسازی کند.
بهرامی پیشنهاد کرد: مدیران تعاونی ها برای ایجاد یک پلت فرم ملی با هدف گسترش کسب و کارهای دیجیتالی اقدام نمایند و جایگاه بخش تعاون در عرصه تجارت الکترونیک و بازارهای جهانی تقویت شود.
به گفته این مقام تعاونی، استفاده تعاونی ها از پلت فرم دیجیتالی، دسترسی به اسناد و اطلاعات را در عصر اقتصاد دیجیتال میسر می کند و این ابتکار عمل می تواند سبب تبدیل ابزار تجارت الکترونیک به ویترینی برای ارائه کالا و خدمات بخش تعاون در بازارهای داخلی و خارجی شود.
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب