راهنمای متقاضیان دریافت مجوز کاریابی خارجی

راهنمای متقاضیان دریافت مجوز کاریابی خارجی به گزارش کار در محل، در جهت اطلاع از مراحل ثبت نام و فرآیند درخواست صدور مجوز دفتر مشاوره شغلی و کاریابی غیردولتی خارجی، راهنمای دریافت مجوز در اختیار متقاضیان و علاقمندان قرار می گیرد.



به گزارش کار در محل به نقل از ایسنا، هم اکنون دفاتر و موسسات مشاوره شغلی و کاریابی ها ضمن شناسایی و رصد نیازهای بازار کار به صورت مستمر، ظرفیتهای خویش را به منظور جذب و بکارگیری نیروی مورد نیاز بازار به کار می گیرند.

آخرین آمار از تعداد موسسات کاریابی از وجود ۱۳۰۰ کاریابی داخلی و ۱۹۸ کاریابی خارجی غیردولتی در کشور تا آخر سال ۱۴۰۱ حکایت دارد که با احتساب کاریابی های دولتی جمعا ۱۵۴۳ کاریابی دولتی و خصوصی را شامل می شود.

بر اساس اعلام محمود کریمی بیرانوند ـ معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی - الان نزدیک به ۱۸۵ مجوز کاریابی خارجی در ۲۰ استان کشور وجود دارد و در صورت تخلف در این کاریابی ها مطابق با آئین نامه موجود در ادارات کار، هیات های فنی استانی و هیات فنی مرکزی برخورد خواهد شد.

متقاضیان راه اندازی کاریابی های خارجی می توانند به درگاه ملی مجوزهای کسب و کار رجوع و از راه آن درخواست خویش را ثبت کنند تا منجر به صدور مجوز شود.



در همین راستا و به منظور اطلاع متقاضیان از مراحل ثبت نام و روند صدور مجوز، گزارش راهنمای ثبت درخواست مجوز دفتر مشاوره شغلی و کاریابی غیردولتی خارجی در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

متقاضیان دریافت مجوز دفتر مشاوره شغلی و کاریابی غیردولتی خارجی به منظور انجام کلیه مراحل صدور مجوز به صورت الکترونیکی می توانند به سامانه https: //karyabi-mojavvez.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

مراحل بعدی ثبت نام بدین سان است:

ورود خودکار به سامانه احراز هویت یکپارچه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و انجام آن بر مبنای اطلاعات هویتی

بازگشت به سامانه اصلی و انتخاب گزینه درخواست مجوز

ارجاع خودکار به درگاه ملی یکپارچه صدور مجوزهای کسب و کار و ثبت درخواست و تکمیل اطلاعات در آن

تکمیل اطلاعات هویتی با عنایت به انتخاب نوع و شخصیت کاریابی

تکمیل اطلاعات کاریابی همچون نام، نوع و محل فعالیت

ثبت اطلاعات شغلی و سوابق کاری

بارگذاری کلیه مدارک و مستندات مرتبط شامل عکس پرسنلی، مدارک تحصیلی، کارت پایان خدمت و گواهی عدم سوء پیشینه

بارگذاری طرح توجیهی برای کشور مقصد



در گام آخر بعد از تایید اطلاعات ثبت شده برای متقاضیان کد رهگیری تخصیص داده می شود تا امکان اطلاع از روند بررسی درخواست مجوز از بخش پیگیری در صفحه ورود کاربران به سامانه میسر شود.

در صورت نقص یا ایراد در اطلاعات و مدارک بارگذاری شده، اداره کل استان درخواست متقاضی را به صفحه ویرایش اطلاعات و مستندات بازگشت می زند.

پس از تایید مدارک جلسه هیات استانی برای برسی صلاحیت حرفه ای برگزار شده و در صورت تایید صلاحیت فردی متقاضی از راه مراجع قانونی ذیصلاح مورد ارزیابی قرار می گیرد.

پس از تایید صلاحیت فردی صفحه بارگذاری سپرده ضمانت بانکی فعال شده که باید مطابق با ضوابط مصوب هیات مرکزی تهیه و ارسال شود.

بعد از تایید ضمانت بانکی حسن انجام کار توسط اداره کل استان متقاضی باید نسبت به واریز وجه ابطال تمبر به شماره حساب دریافت شده از اداره سازمان مالیاتی استان و بارگذاری اطلاعات قبض مربوطه اقدام نماید.

در پایان با تایید قبض بارگذاری شده توسط اداره کل استان مجوز الکترونیکی در چارچوب QR کد صادر شده و متقاضی جهت دریافت مجوز فیزیکی به اداره کل استان رجوع می کند.

به گزارش کار در محل به نقل از ایسنا، کاریابی ها و مراکز مشاوره شغلی بازوی توانمندی برای دولت در شناسایی فرصت های شغلی و تأمین نیروی کار به شمار می روند و سهم بالایی در ایجاد اشتغال، کاهش بیکاری و برقراری تعادل میان عرضه و تقاضا در بازار کار دارند.




1402/10/25
12:05:50
0.0 / 5
354
تگهای خبر: اشتغال , بازار كار , بانك , بیكاری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
کار در محل

كار در محل

کار در محل سفارش دهنده

kardarmahal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار در محل محفوظ است