گام بزرگ در مسیر تحقق تأمین اجتماعی هوشمند؛
پیش گیری از ایجاد و انباشت بدهی های بیمه ای برای کارفرمایان
کار در محل: رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تامین اجتماعی از پیشگیری انباشت بدهی های بیمه ای برای کارفرمایان با اجرای لیست هوشمند حق بیمه آگاهی داد.
به گزارش کار در محل به نقل از مهر، دامون خدابنده رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تامین اجتماعی در مورد پروسه طراحی و تولید سامانه فهرست هوشمند حق بیمه اظهار داشت: طراحی و ساخت پروژه هوشمندسازی فهرست های حق بیمه ارسالی کارفرمایان از شروع سال ۱۴۰۱ شروع و باتوجه به گستردگی و اهمیت پروژه، بعد از درنوردیدن فاز آزمایشی در شعبه ۱۳ تهران، با مشارکت و همکاری حوزه بیمه ای سازمان تامین اجتماعی در شعب استانهای سمنان، البرز، مرکزی، قزوین و ۸ شعبه استان تهران بصورت کامل عملیاتی و طبق برنامه ریزی انجام شده به تدریج در کلیه شعب تامین اجتماعی سراسر کشور اجرا می گردد. رئیس مزکر فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تامین اجتماعی اضافه کرد: باتوجه به رویکرد نوین سازمان تامین اجتماعی در خصوص یکپارچه سازی، هوشمندسازی و شفاف سازی و بهره گیری از توان شرکت های دانش بنیان در راه دستیابی به تامین اجتماعی هوشمند، برنامه عملیاتی هوشمندسازی فهرست های حق بیمه ارسالی کارفرمایان در دستور کار مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تامین اجتماعی قرار گرفت. خدابنده در مورد مزایای اجرای این پروژه اظهار داشت: در این پروژه سعی شده است تا بخش عمده کنترل هایی که تا حالا پس از تکمیل و ارسال فهرست حق بیمه، در شعب و در غیاب کارفرما بر روی فهرست های دریافتی اعمال و در مواردی سبب ایجاد بدهی یا اعمال جریمه برای کارفرمایان می شد، بصورت برخط و در زمان ثبت فهرست بر روی آن اعمال شود و بازخورد لازم برای اصلاح اشکالات و نقصها احتمالی به کارفرما داده شود. وی ادامه داد: در حقیقت با اجرای پروژه فهرست هوشمند و تعمیم آن بصورت کشوری، تمامی پردازش های فهرست حق بیمه کارفرمایان بصورت متمرکز و هوشمند و همزمان با تکمیل فهرست صورت می گیرد و کارفرما فرصت خواهد داشت نقصها احتمالی را قبل از ارسال آن رفع کند. رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تامین اجتماعی، مهم ترین مزایا و دستاوردهای فهرست هوشمند را شامل پرداخت برخط و آسان حق بیمه، جلوگیری از تضییع حقوق بیمه شدگان با بوجودآوردن خطای کاربری، انجام برخط پردازش های فهرست و باخبر شدن برخط کارفرمایان از نتیجه پردازش ها، کاهش ازدحام در شعب و پیش گیری از معطل شدن مراجعان، ایجاد نشدن بستانکاری های کاذب، جلوگیری از انباشت بدهی ها و جرایم پرداخت فهرست، کنترل عناوین شغلی و ریز دستمزدها، کنترل میزان رشد دستمزدها و مزایای مشمول کسر حق بیمه و جلوگیری از بروز خطا و اعتراض کارفرمایان دانست. گفتنی ست بر طبق اطلاعات آماری موجود؛ در آبان ماه سال جاری بیش از ۸۰ هزار فهرست حق بیمه ارسالی به شعب تامین اجتماعی، در قالب فهرست های هوشمند تکمیل و ارسال شده است.
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب