در گزارش كار در محل مطرح شد

دریافت تسهیلات بهزیستی برای جامعه هدف بدون نیاز به مراجعه افراد

دریافت تسهیلات بهزیستی برای جامعه هدف بدون نیاز به مراجعه افراد به گزارش كار در محل رئیس مركز پذیرش و هماهنگی گروه های هدف سازمان بهزیستی كشور اظهار داشت: برای هر تسهیلاتی كه قرار باشد به صورت سراسری به جامعه هدف ارائه شود، استانها برمبنای كدملی افراد تحت پوشش را معرفی می كنند.


محمدمهدی امیری رئیس مرکز پذیرش و هماهنگی گروه های هدف سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار مهر درباب میز خدمت در این سازمان که رتبه برتر را نیز کسب نمود اظهار داشت: میز خدمت این مزیت‬ را‬ دارد‬ که ارتباط‬ مراجعین با دریافت خدمت نزدیک شود و در راه روها‬ و طبقات اداره‬ ها‬ دنبال افراد و‬ پیگیری‬ کار‬ خود‬ ‏نچرخند.‬ اینکه برای همین است که هر دستگاهی میز خدمتی طراحی نموده است. در بهزیستی از سال های گذشته خدمات پذیرش و هماهنگی برای تمام مراجعین به صورت شکلی از میز خدمت ارائه می شد. یعنی بدون اینکه نیاز باشد فرد به طبقات بروند درخواست ها را پیگیری می کردند. وی افزود: ما ۵۴ خدمت را در چارچوب حضوری در میز خدمت گنجاندیم و‬ برای ۵۴ خدمت مراجعین‬ یکبار‬ مراجعه‬ کنند‬ دیگر‬ در‬ فرایند‬ گردش‬ کار، ‬ درخواستشان‬ قرار‬ می گیرد‬ و‬ یک‬ الگوریتمی‬ طراحی‬ کردیم‬ که‬ فرد‬ می تواند‬ تا‬ فرایند‬ نتیجه‬ از‬ آن مطلع‬ باشد. ‬ یعنی‬ مراجعه‬ از‬ روز‬ اول‬ می داند‬ درخواستش‬ برای رسیدگی‬ چه‬ میزان به طول می انجامد. افرادی را هم آموزش دادیم و در هر معاونتی یک کارشناس رابط کنار کارشناس میز خدمت گذاشتیم تا اگر نیاز بود اطلاعاتی را دریافت کند با کارشناس ارتباط داشته باشد. بگفته امیری این پروسه در سی و یک استان فعال است و در استان تهران سه منطقه مجزا این فعالیت را دارند که در مجموع ۳۵ میز خدمت در سطح استانی طراحی شده است. وی در پاسخ به اینکه میزان رضایت مراجعین از خدمات این واحد را چگونه ارزیابی می کنید، اظهار داشت: ما فرم های نظرسنجی داریم که البته به چند دلیل نمی توان به آنها چندان استناد کرد. یکی به سبب اینکه گروه های هدف ما عموماً سواد لازم را ندارند. دوم اینکه آنها معمولاً فرصت لازم را برای پر کردن این فرم ها در اختیار ندارند و در نهایت اینکه برخی از خدماتی که مراجعین ما می خواهند به این صورت است که قانون اجازه ارائه آنها را نمی دهد و برای همین احساس نارضایتی می کنند. اما ما در اولویتمان تکریم ارباب رجوع است و مراجعین از این مساله رضایت دارند و دیگر اینکه مراجعین بجای دیگری مدام ارجاع نمی شوند و فقط کافی است به یک جا مراجعه کنند و کارشان پیگیری می شود. با این شرایط پارینه بالای ۸۰ درصد رضایت مراجعین را داشتیم. رئیس مرکز پذیرش و هماهنگی گروه های هدف سازمان بهزیستی کشور درباب اینکه افراد چگونه می توانند با کمترین زحمت از تسهیلاتی که سازمان بهزیستی ارائه می دهد، بهره مند شوند، اظهار نمود: الان مراجعه حضوری به مراکز ما بسیار کمتر شده است و در فضای الکترونیکی نیز سامانه داریم. هر تسهیلاتی که قرار باشد به صورت سراسری به جامعه هدف ارائه شود مثل وام ها و… سریع استانها برمبنای کدملی افراد تحت پوشش آنها را روی سامانه می گذارند و افراد واجد شرایط مشخص می شود و پرداخت ها بدون نیاز به مراجعه حضوری افراد صورت می گیرد. اما ممکنست افرادی خواستار استفاده از این خدمات باشند که تحت پوشش نیستند و یا پشت نوبت هستند که این افراد نیاز به مراجعه دارند.


منبع:

1399/05/12
14:40:12
5.0 / 5
2177
تگهای خبر: بهزیستی , تسهیلات , خدمات , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
کار در محل

كار در محل

کار در محل سفارش دهنده

kardarmahal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار در محل محفوظ است