تربیت 500 هزار نیروی کار ماهر در عرصه اقتصاد دیجیتال

تربیت 500 هزار نیروی کار ماهر در عرصه اقتصاد دیجیتال کار در محل: معاون وزیر کار از امضای تفاهم نامه با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تربیت 500 هزار نفر نیروی کار ماهر در عرصه اقتصاد دیجیتال آگاهی داد.



غلامحسین محمدی در گفت و گو با ایسنا، در تشریح تفاهم نامه مذکور اظهار داشت: در توافقی که با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات صورت دادیم و به زودی به امضای دو وزیر می رسد، مقرر شده در طرح تقویت نیروی ماهر در عرصه اقتصاد دیجیتال کار خودرا به عنوان همکار اصلی شروع نماییم. هم اکنون ۳۱ مرکز آموزشی در کشور به وجود آمده و در ۳۱ استان مراکز توسعه مهارت اقتصاد دیجیتال را راه اندازی کرده ایم.

وی اضافه کرد: در این مراکز آموزش هوش مصنوعی، بلاکچین، امنیت سایبری، اینترنت اشیاء، داده های بزرگ و فضای ابری را شروع کردیم و ۱۰ رشته دیگر هم هست که به مرور به آنها اضافه می شود و هدف از اجرای تفاهم نامه این است که با همکاری اجزای زیست بوم در دانشگاه و مدارس و با راهبری وزارت ارتباطات، به تربیت ۵۰۰ هزار نفر نیروی کار ماهر در عرصه اقتصاد دیجیتال برسیم و این طرح یکی از اقداماتی است که باتوجه به تغییرات بازار کار لازم و لازم است.

اجرای طرح سرباز ماهر با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: ما با ستاد کل نیروهای مسلح نیز طرح "سرباز ماهر" را برمبنای برنامه هفتم توسعه پیش می بریم و مقرر شده سالی ۱۷۰ هزار سرباز را آموزش مهارتی بدهیم.

محمدی درباره ی تغییر و تحولات بازار کار آینده نیز اظهار داشت: بر اساس گزارش های جهانی، ۴۴ درصد از مهارت های کلیدی نیروی کار تا سال ۲۰۲۷ تغییر خواهد کرد، به نحوی که از هر ۱۰ کارگر ۶ نفر به آموزش های جدید نیاز خواهند داشت. همین طور ۴۰ درصد از مهارتهای فعلی تا سال ۲۰۳۰ منسوخ یا نیازمند بروزرسانی خواهند شد.

به گفته رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای تا سال ۲۰۲۵ مهم ترین مهارتهای برتر از دید کارفرمایان، هوش مصنوعی، تاب آوری، انعطاف پذیری، سواد تکنولوژیک، تفکر خلاق و یادگیری مادام العمر خواهند بود.

توسعه مراکز آموزش هیأت امنایی جهت ارائه آموزش حین کار

محمدی با اعلان اینکه امسال سال متفاوتی برای مجموعه فنی و حرفه ای است، اظهار داشت: یکی از رویکرد های اصلی ما توسعه مراکز آموزش هیأت امنایی است. این مراکز تفاوت چندانی با مدارس هیأت امنایی در آموزش وپرورش و دانشگاه های هیأت امنایی در وزارت علوم ندارند ولی هدف از ایجاد مراکز مذکور این است که از حالت تصدیگری بیرون بیاییم و جایی که مردم توانمندی دارند، مراکز آموزشی را به هیأت امنا واگذار نماییم.

معاون وزیر کار اشاره کرد: تنها تفاوت این مراکز با مراکز آموزش هیأت امنایی در مدارس این است که مراکز ما بزرگتر و تجهیزات متنوع تر و ظرفیت تولید و ارائه خدمات بیشتری دارد و موجب می شود این مراکز در همان ترکیب آموزشی منتورینگ و آموزش حین کار و امثال آن، خروجی های بزرگتر و بهتری داشته باشند.

وی اضافه کرد: مراکز آموزش هیأت امنایی قوانین و مقررات دولتی را کمرنگ می کند و می تواند با خلاقیت های بهتر کارهای بزرگتر انجام بدهد. برای تامین مالی و تقاضامحوری نیز طرح های متنوعی را ایجاد کردیم که طرح کنسرسیوم مهارت همچون آنهاست و هم اکنون در ۷ استان این طرح غائی شده است.




منبع:

1404/01/21
13:21:34
0.0 / 5
62
تگهای خبر: آموزش , اقتصاد , اینترنت , بازار كار
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۴
کار در محل

پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

كار در محل

کار در محل سفارش دهنده

کاردرمحل: همراه شما در جستجوی بهترین خدمات؛ از کشف کسب و کارها تا ارتباط مستقیم و آگاهی از آخرین اخبار، همه چیز در یک جا

kardarmahal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار در محل محفوظ است