بیمه شدگان قطع بودن سامانه درمانی تامین اجتماعی را اطلاع بدهند

بیمه شدگان قطع بودن سامانه درمانی تامین اجتماعی را اطلاع بدهند کار در محل: رییس مرکز فناوری اطلاعات سازمان تامین اجتماعی از پایداری سامانه درمانی این سازمان و پایش 24 ساعته آن آگاهی داد و از بیمه شدگان و کاربران خواست تا قطعی این سامانه را اطلاع دهند.


به گزارش کار در محل به نقل از روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دامون خدابنده درباب پایداری سامانه های نسخه نویسی و نسخه پیچی سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان محترم در عرصه های درمان مستقیم و غیرمستقیم سازمان، امری مستمر است و خدمات نرم افزاری مورد استفاده بصورت شبانه روزی در خدمت کاربران و درمانگران درون سازمانی و برون سازمانی قرار گرفته است. بدین جهت پایش (مانیتورینگ) مستمر پروژه ملی نسخه الکترونیک (نسخه نویسی و نسخه پیچی) و همین طور خدمت رسانی برخط (نرم افزاری و زیرساختی) به مراکز درمانی ملکی و طرف قرارداد تامین اجتماعی از شروع این طرح در دستور کار این مرکز بوده است. وی با اعلان اینکه «هم حال سامانه پرتال درمان و ای پی آی (API - اپلیکیشن ها یا نرم افزارهای رابط) مربوطه، درحال ارائه سرویس بی وقفه به داروخانه های سراسر کشور هستند»، اضافه کرد: درباب سامانه پرتال درمان تامین اجتماعی، ای پی آی (API) توسط شرکت های نرم افزاری خصوصی پیاده سازی شده و در صورت قطعی و یا بروز مشکلات نرم افزاری در بخش خصوصی، پرتال درمان اختصاصی تامین اجتماعی، که بصورت رایگان در خدمت درمانگران است، می تواند جایگزین سایر سامانه های این بخش قرار گیرد. رییس مرکز فناوری اطلاعات سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد: با توجه گسترش زیرساخت و نرم افزار و همین طور انجام پایش لحظه ای نسخه پیچی الکترونیک توسط مرکز فناوری اطلاعات سازمان تامین اجتماعی، پایداری این سامانه به بالای ۹۹.۹۲ درصد رسیده است. خدابنده اضافه کرد: در این راستا، با هدف پیشرفت کیفیت و بهبود پایداری، مرکز فناوری اطلاعات سازمان تامین اجتماعی مبادرت به بازطراحی و ایجاد «رابط کاربری جدید پرتال درمان (سامانه تأیید نسخه)، پیاده سازی ای پی آی (API)های نسخه پیچی دارو و پاراکلینیک، ایجاد موتور قواعد حوزه درمان غیرمستقیم، یکسان سازی جداول پایه و بهینه سازی امنیت» نموده که به زودی سامانه یاد شده و ای پی آی (API)های مرتبط در تمامی داروخانه های کشور تعمیم می یابد. حال انجام آزمایشی این طرح تأیید شده و درحال برنامه ریزی جهت تعمیم آن هستیم. رابط کاربری (UI) این سامانه جدید هم، با بهره گیری از آخرین استانداردهای روز دنیا، ارتقا یافته و کاربرپسند نیز شده است. رییس مرکز فناوری اطلاعات سازمان تامین اجتماعی اضافه کرد: با هدف نگهداشت این سامانه، مرکز ارتباط با مشتری (CRM) شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین و با بهره گیری از داشبوردهای لحظه ای (NOC) خدمات مرتبط را بصورت ۷*۲۴ مورد پایش قرار داده و در صورت بروز مشکلات فنی در کمترین زمان ممکن، بدون ایجاد وقفه در امر خدمت رسانی، پایداری مطلوب سیستم را به وجود می آورد. وی اشاره کرد: بعضاً مشاهده شده با وجود پایداری سرویس، برخی مراکز درمانی طرف قرارداد به بیمه شدگان اعلام می کنند که خدمات سازمان تامین اجتماعی در دسترس نیست! که این مساله متاسفانه در مواردی موجب بروز مشکلات و یا تحمیل هزینه های جانبی به بیمه شدگان و بازنشستگان شده است. برای حل این مشکل مقرر شده تا سامانه ۱۴۲۰ (اداره کل ارتباطات و نظارت مردمی) از آخرین وضعیت پایداری سرویس باخبر باشد و در صورت تماس بیمه شدگان یا کاربران با این سامانه، امکان اعلام آخرین وضعیت به مخاطبان تامین اجتماعی را داشته باشند.


منبع:

1403/11/19
11:47:53
0.0 / 5
227
تگهای خبر: بیمه , تامین اجتماعی , خدمات , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۱
کار در محل

پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

كار در محل

کار در محل سفارش دهنده

کاردرمحل: همراه شما در جستجوی بهترین خدمات؛ از کشف کسب و کارها تا ارتباط مستقیم و آگاهی از آخرین اخبار، همه چیز در یک جا

kardarmahal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار در محل محفوظ است