مشکلات نباید مانع اجرای طرح و اقدامات تحولی در سازمان تأمین اجتماعی شود
به گزارش کار در محل، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: مشکلات نباید مانع اجرای طرح و اقدامات تحولی در سازمان تأمین اجتماعی شود.
به گزارش کار در محل به نقل از مهر، مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در مراسم معارفه و تکریم مدیرکل روابط عمومی این سازمان با تکیه بر اهمیت نقش ویژه روابط عمومی در ایجاد ارتباط بین تأمین اجتماعی و ذی نفعان، اظهار داشت: اجرای هر یک از طرح های بیست گانه در مجموعه سازمان تأمین اجتماعی تحولی بسیار اساسی است و که اگر همه آنها را به شکل موفق به سر انجام برسانیم، سازمان تأمین اجتماعی حتما سازمانی بسیار متفاوت و متحول خواهد بود. ان شا الله بخش های مختلف سازمان و روابط عمومی بتوانند روابط ما با شرکای اجتماعی و ذی نفعان را بهبود ببخشند و به این شکل، به شکلی حضور و رجوع مردم و اعمال سلیقه ما در کار مردم، به حداقل ممکن برسد و شفافیت کارها حداکثری بشود و بتوانیم خدمت بهتری به مردم عرضه نماییم. وی خاطرنشان کرد: هم اکنون با عنایت به این که منابع و مصارف تأمین اجتماعی با هم همخوانی ندارد شرایط سختی داریم؛ به این دلیل که واقعاً هیچ دولتی توان پرداخت حق بیمه هایی که قانون گذار از دهه ۶۰ تا به امروز بر عهده دولت گذاشته، ندارد. تأمین اجتماعی به باعث حکم قانون حق وصول آن حق بیمه ها را از بیمه شده یا کارفرما ندارد و در نهایت کسری فعلی بوجود آمده است. اگر آن معافیت ها امروز لغو شود، که البته از نظر اجتماعی به این صورت امکانپذیر نیست، می توانیم همین امروز اعلام نماییم که تأمین اجتماعی دیگر کسری ندارد و حتی می توانیم معوقات را هم بپردازیم. جمع این قوانین و احکام مختلف پیشبینی شده، به حدی است که هیچ دولتی توان پرداخت این قدر حق بیمه به جای قشرها و صنف های مختلف را ندارد و قانون گذار هم اجازه وصول به شکل دیگر نداده و مقرر شده تا دولت پرداخت کند. البته بعضی از این معافیت ها درست و به حق است ولی واقعاً برخی را ضرورتی نداشته که دولت عهده دار و به حکم قانون متصدی پرداخت گردد. مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد: با این همه، این وضعیت و کسری منابع، نباید مانع از انجام تغییرات و اقدامات تحولی مثبتی که شرکای اجتماعی از تأمین اجتماعی انتظار دارند، بشود. باید در زمینه های مختلف با مشکلات مقابله نماییم و نباید اجازه بدهیم مشکلات انگیزه و روحیه و فرصت تحولات را از ما بگیرد. امیدواریم روابط عمومی بتواند اهمیت بالای ی را در این حوزه ایفا کند. سالاری ضمن اشاره به دوره مدیریتی آقای محمدرضا فیاضی در اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: ایشان را در دوره مدیریتی سه ماهه، بعنوان انسان منصفی که روی کارش تعصب دارد، تلاش می کند و وقت می گذارد شناختم. اساسا در هر تغییر مدیریتی، امکان دارد نگاه به اهداف و برنامه های مختلف تغییر کند. در روابط عمومی هم نیاز است تا به شکلی با اهداف جدید و اصلاحی، در چارچوب مناسب با مردم و شرکای اجتماعی و ذی نفعان ارتباط برقرار کند. آقای دکتر فیاضی در این عرصه تلاش خوبی داشتند. وی از مأموریت جدید آقای فیاضی در حوزه بسیار مهم در رابطه با طرح های بیست گانه تأمین اجتماعی اطلاع داد و اظهار داشت: آقای فیاضی در روابط عمومی بر این مورد بیشتر از هر کار دیگری اهتمام و پیشنهاد داشتند و ان شا الله آن چه که مبتنی بر پیشنهاد و ایده خودشان است و در آن انگیزه و تعصب کاری دارند، موفق و منشأ اثر باشند. وی ادامه داد: آقای فرشاد نوروزپور در دوره قبل مدیریتی خود در بخشی از حوزه رسانه ای تأمین اجتماعی، بعنوان دیگری عهده دار مسئولیت بودند، فضای تأمین اجتماعی را می شناسند و سال هایی با این سازمان همکاری داشتند و از این جهت میتوان گفت تا حدودی عضو سازمان تأمین اجتماعی هستند. مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ضمن آرزوی توفیق در انجام وظایف و مأموریت های محوله برای آقایان نوروزپور و فیاضی، اظهار داشت: یاد همکار فقیدمان، مرحوم ابراهیم باقری را گرامی می داریم. ان شا الله خداوند روح ایشان را غریق رحمت واسعه خود کند. در شروع این مراسم، محمدرضا فیاضی، مدیرکل پیشین روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، از همکاران خود در روابط عمومی ستاد و استان ها که فراتر از مناسبت های اداری و کارمندی فعالیت می نمایند، مدیریت مؤسسه آتیه، تمامی همکارانی که در سه سال قبل با آنها همکاری کرده و مدیرعامل پیشین سازمان تأمین اجتماعی تشکر و تقدیر نمود و اضافه کرد: از آقای دکتر سالاری، مدیرعامل محترم سازمان تأمین اجتماعی تشکر می کنم؛ توفیقی بود که در این سه ماه در حوزه رسانه ای تأمین اجتماعی، که حوزه پرتنشی است، در خدمت ایشان بودیم. رویکرد حرفه ای آقای سالاری سبب شد تا ایشان حتی فراتر از حوزه روابط عمومی، شنونده طرح های نه چندان در رابطه با روابط عمومی باشند. لطف داشتند و برای پیشنهاداتی که در سه حوزه «باشگاه مشتریان، سفیران بیمه و جمع سپاری» عرضه شده دستور مساعد دادند. از همکاران روابط عمومی، انسان های نجیب و پرتلاشی که از قبل تا پس از هر برنامه و مراسمی درگیر کار هستند تشکر می کنم و برای روح همکار مرحوممان، ابراهیم باقری، رئیس اداره خبر و ارتباط با رسانه تأمین اجتماعی آرزوی آرامش دارم. برای مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی و تیم مدیریتی خوب ایشان که مسئولیت بسیار سنگینی بر عهده دارند آرزوی توفیق می کنم. فرشاد نوروزپور هم در این مراسم اظهار داشت: از نگاه آقای دکتر سالاری به مسائل اجتماعی، این نکته را آموخته ایم که فرصت خدمت به مردم و کار کردن برای مردم و محل رجوع مردم بودن، نعمتی است که خداوند به برخی عنایت می کند و یکی از بهترین مصداق ها برای این مسائل، سازمان تأمین اجتماعی است. این سازمان با پوشش و ارتباط با بیشتر از نیمی از جمعیت کشور، یکی از بهترین عرصه ها برای تحقق این مورد است. سرپرست اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی اضافه کرد: یک تصور غلط و قدیمی از روابط عمومی اینست که تنها در حوزه انتشار خبر و عکس مدیران فعال است، در حالیکه حوزه روابط عمومی مشاوری جامع، کلان نگر و امین برای مدیران است. کارکنان روابط عمومی نخستین و آخرین اشخاصی هستند که در هر فعالیت سازمانی حضور دارند و ازاین رو، این واحد می تواند با نگاهی کلان و جامع خود، برای اجرای بهتر مأموریت ها و تصمیم ها، کمک مدیران باشد. نوروزپور در مورد راهبردهای دوره جدید روابط عمومی تأمین اجتماعی اظهار داشت: شاید مهم ترین وظیفه حوزه روابط عمومی، دفاع از منافع سازمان و نشر و بسط آنها برای ذی نفعان باشد. در عین حال با عنایت به تأکیدات مدیرعامل محترم و مقام عالی وزارت، پاسخگویی سریع، صادقانه و با دقت، از راهبردهای روابط عمومی است که باید در همکاری و یاری رسانه ها و مطبوعات مورد توجه قرار گیرد تا در نهایت باعث جلب اعتماد ذی نفعان و افکار عمومی و اقناع آنها شود. در روزگاری که فیک نیوزها و میس اینفورمیشن و دیس اینفورمیشین رواج دارد، سازمان تأمین اجتماعی با این تکثر و تنوع ذی نفعان و خدمات، یکی از مهم ترین مراجعی است که امکان دارد صدمه ببیند. در عین حال می تواند با کمک ظرفیت بزرگ و توانمند نیروی انسانی خود در حوزه رسانه و حوزه های فرهنگی و کارشناسان حوزه رفاه و تأمین اجتماعی، مرجعیت حوزه رسانه ای تأمین اجتماعی را به سازمان برگرداند که کاری سخت ولی ضروری می باشد. سرپرست روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی اضافه کرد: قلمرو بعدی که حائز اهمیت، گسترش شناخت و آموزش مفاهیم در رابطه با سازمان تأمین اجتماعی است. تصوری که حالا از مفهوم تأمین اجتماعی در ذهن خیلی از افراد، بخصوص جوان ترها وجود دارد، بسیار ابتدایی و ناقص است. همزمانی احتیاج به آموزش در تأمین اجتماعی با طرح های ۲۰ گانه می تواند کمک نماید تا برخی آموزش ها و بازآموزی ها در مورد برخی مفاهیم مثل اصلاحات پارامتریک و تبیین وضعیت منابع و مصارف داشته باشیم. به عبارتی میتوان از این فرصت بهره برد و با کمک ابزارهای جدید، برخی مفاهیم را در حوزه تأمین اجتماعی بازآموزی و توسعه شناختی ایجاد کرد. این مورد نیازمند بازبینی در عملکرد و روش کار در روابط عمومی تأمین اجتماعی هم به لحاظ فرم و هم محتوا است. وی افزود: حوزه بعدی، وظایف درون سازمانی در حوزه روابط عمومی است. حالا که گفتمان غالب کشور وفاق به مفهوم نزدیکی و همراهی است؛ یکی از مهم ترین بازیگران حوزه وفاق در تأمین اجتماعی روابط عمومی است. ازاین رو باید تلاش نماییم تا ارتباط کارکنان خانواده بزرگ تأمین اجتماعی در قسمت های مختلف درمان و بیمه ای و سایر بخش ها را به یکدیگر نزدیک نماییم، کسانیکه در نهایت بعنوان نزدیک ترین افراد بعنوان صف، خیلی از مشکلات را می بینند و می توانند آنها را به مدیران برای تصمیم سازی منتقل کنند. این کارکرد روابط عمومی است که دغدغه های و مشکلات آنها را بشنود و به مدیران برای تصمیم سازی منتقل کند تا در نهایت به مشارکت جمعی و همدلی بیشتر و نقش آفرینی آنها بعنوان جزئی از کل منجر بشود. تحقق این موارد نیازمند ارتباط و تعامل مستقیم و پویایی بین اداره کل روابط عمومی و واحدهای مختلف است. از این جهت، همانطور که روابط عمومی برای تحقق مأموریت های خود به همکاران واحدهای مختلف نیاز دارد، سایر واحدها و بخش های تأمین اجتماعی هم می توانند برای عرضه بهتر و پیشبرد اهدافشان روی روابط عمومی کار کنند. سرپرست روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی از تمام کارکنان روابط عمومی که در ادوار مختلف و سنوات قبل منشأ اثر بودند تشکر کرد و اضافه کرد: ان شا الله بتوانیم در سایه همکاری با همه واحدها و بخش های مختلف، منافع تأمین اجتماعی و رضایت شرکای اجتماعی و ذی نفعان را کسب نماییم. قابل ذکر است در پایان این جلسه، احکام آقایان نوروزپور، سرپرست اداره کل روابط عمومی؛ علیرضا وثوقی فر، معاون برنامه ریزی، مالی و پشتیبانی؛ حسن باقری، مدیرکل ذخایر، سرمایه گذاری و املاک؛ علی اکبر ربیع زاده، مشاور مدیرعامل و مدیرکل بازرسی و رسیدگی به شکایات؛ ابراهیم کشاورز، مدیرکل وصول حق بیمه و بنفشه محمودیان، مدیرکل مستمری ها توسط مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی به ایشان تقدیم و از خدمات آقای سید محمدرضا فیاضی تقدیر گردید.
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب